လာေရာက္ေလ့လာဖတ္ရွဳသူအေပါင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ...

Scenemode ထဲက icon မ်ားအေၾကာင္း

Posted by Unknown Monday, November 12, 2012 0 comments


ျမန္မာျပည္တြင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာကိုင္သူ အမ်ားစုမွာ point and shoot ဟု ေခၚေသာ ခ်ိန္ၿပီး အသင့္႐ိုက္ႏုိင္သည့္ အိမ္သုံးအဆင့္ ကင္မရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။  ယင္းတြင္ Auto mode ထက္ ပိုေကာင္းေအာင္ ႐ိုက္ႏုိင္သည့္ scene mode ရွိပါသည္။ Scene mode ထဲတြင္ icon ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ထုိ icon ၏ အဓိပၸာယ္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ပုံကို ေသခ်ာစြာ မသိသျဖင့္ မသုံးျဖစ္ၾကပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသုံးတည့္သည့္ scene mode icon တစ္မ်ဳိးစီ အေၾကာင္းကို ရွင္းျပပါမည္။

Scene mode ထဲတြင္ အသုံးအမ်ားဆုံးမွာ portrait mode ျဖစ္သည္။ လူတစ္ေယာက္၏ ပုံသို႔မဟုတ္ ဦးထုပ္ေဆာင္းထားေသာ အမ်ဳိးသမီးပံုျဖင့္ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိပါသည္။ ဤ mode ၏ အဓိက အလုပ္လုပ္ပုံမွာ လူပံု (အထူးသျဖင့္ မ်က္ႏွာ) ကို ပို၍ ထင္ရွား ျပတ္သားေစၿပီး ေနာက္ခံက အနည္းငယ္ ဝါးေပးေသာ သေဘာသဘာဝ ရွိပါသည္။ ေနာက္ခံမည္မွ် ဝါးသြားမည္ဆုိေသာ ကိစၥမွာ ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ကူးခ်ိန္တြင္ အလင္းေရာင္ မည္မွ်ရသည္ဟူေသာ အခ်က္ေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္။ ဤ mode တြင္ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီးကို ဖြင့္၍ သို႔မဟုတ္ ပိတ္၍ ႐ိုက္ႏုိင္ခြင့္ေပးထားပါသည္။ သူ႔လုိပင္ အသုံးမ်ားသည္မွာ Night portrait mode ျဖစ္ပါသည္။ လူတစ္ဦး၏ ေခါင္းေဘးတြင္ ၾကယ္ပြင့္ သို႔မဟုတ္ လျခမ္းပုံကေလးျဖင့္ ျပပါသည္။ Foreground (လူပုံ) ႏွင့္ background (ေနာက္ခံပုံ) တုိ႔အၾကား အလင္းေျပျပစ္ မွ်တေစလုိသည့္အခါ ဤ mode ကို သုံးပါသည္။ လွပေသာ ည႐ႈခင္းကို ေနာက္ခံထားၿပီး လူပုံအလွ႐ိုက္ရာတြင္ အထူးေကာင္းမြန္ေသာ mode ျဖစ္ပါသည္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီးကို မျဖစ္မေန သုံးရပါသည္။ အားနည္းေသာ ေနာက္ခံပုံမ်ား ထင္ရွားေစရန္အတြက္ အလင္းတံခါး  (Shutter) ကို ၾကာၾကာ ဖြင့္ေပးထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကင္မရာ လႈပ္ေနလွ်င္ ပုံဝါးႏုိင္ပါသည္။ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ သို႔မဟုတ္ ေအာက္ခံျပင္ညီ တစ္ခုခုေပၚတြင္ ကင္မရာကို တင္ၿပီးမွ ႐ိုက္သင့္ပသည္။

အလင္းေရာင္နည္းေသာ အိမ္တြင္း သို႔မဟုတ္ ဟိုတယ္ အတြင္းခန္းမ်ားတြင္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရန္ အတြက္မူ party သို႔မဟုတ္ Indoor ဟု အမည္ေပးထားေသာ mode ကို သုံးႏုိင္ပါသည္။ ေရခဲမုန္႔ကေတာ့ ပုံျဖင့္ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိပါသည္။ ျမင္ကြင္းတစ္ခုလုံး foreground ေရာ background ပါ ျပတ္သားရန္ လိုအပ္ၿပီး အလင္းေရာင္ နည္းပါးစြာရသည့္ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရန္ သင့္ေတာ္ပါသည္။ Night portrait မွာ ကဲ့သို႔ပင္ အလင္းတံခါးကို ၾကာျမင့္စြာ ဖြင့္ထားေလ့ရွိသျဖင့္ ကင္မရာကို သုံးေခ်ာင္းေထာက္ သို႔မဟုတ္ ျပင္ညီေပၚတြင္ တင္၍ ႐ိုက္သင့္ပါသည္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီး သုံးႏုိင္ေသာ္လည္း ျမင္ကြင္း၏ ပကတိအေျခအေနကို ထင္ဟပ္ ေဖာ္ျပေပးသည့္ရသ ေပ်ာက္ဆုံးသြားပါမည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း႐ိုက္ရန္ အသုံးျပဳသည့္ Landscape mode ကိုမူ အနိမ့္အျမင့္ရွိေသာ ေတာင္တစ္လုံး၏ ပုံျဖင့္ ေဖာ္ျပပါသည္။ အေဝးတြင္ ရွိေနေသာ အရာတုိ႔၏ အေရာင္ရႊန္းစိုမႈ ျမင့္တက္လာေစ ရန္ ျပတ္သားမႈ ျမင့္တက္လာေစရန္ ခ်ိန္ညႇိထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႐ႈခင္း ဓာတ္ပုံသည္ ရႊန္းစုိေတာက္ပၿပီး အသက္ဝင္ေနပါလိမ့္မည္။ ဤ mode တြင္ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီး သုံးခြင့္မရွိပါ။ Focus ျဖတ္ရာ၌ အေဝးရွိ အရာမ်ားကို အဓိကထားၿပီး ျဖတ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူအမ်ားပါ ဝင္႐ိုက္ကူးမည့္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း ေနာက္ခံထား သည့္ ပုံမ်ားတြင္ သုံးရန္မသင့္ပါ။

မိမိ အပန္းေျဖထြက္သည့္ ေနရာသည္ ပင္လယ္ကမ္းေျခ သို႔မဟုတ္ ေရခဲေလွ်ာစီးစခန္း ျဖစ္ပါက Beach သို႔မဟုတ္ Snow mode ကို သုံးရပါလိမ့္မည္။ ေရွးဦးပိုင္းေပၚေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာမ်ားတြင္ ယင္း mode ႏွစ္မ်ဳိးကို တြဲ၍ ေပးပါသည္။ ယခုေနာက္ပိုင္းထြက္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာမ်ားတြင္ Beach ႏွင့္ snow mode မ်ားသည္ သီးျခားစီ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိ ႐ိုက္ကူးမည့္အရာက အေရာင္ေဖ်ာ့ရသည့္ အထဲတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကပါ အလင္းေရာင္မ်ားေနသည့္အခါ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရ ခက္ခဲတတ္ပါသည္။ ယင္းျပႆနာ မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ရန္ Beach / Snow mode ကို ဖန္တီးထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေသာင္ျပင္ သို႔မဟုတ္ ေရခဲျပင္ေပၚတြင္ Auto ျဖင့္ ႐ိုက္ပါက ေမွာင္ေမွာင္မည္းမည္း ညစ္ညစ္ထပ္ထပ္ပုံ တုိ႔ကိုသာ ရႏုိင္ပါသည္။ ဤ mode ကို အသုံးျပဳပါက ေသာင္ျပင္ႏွင့္ ေရခဲျပင္တုိ႔သည္ အေရာင္မွန္ၿပီး ဓာတ္ပုံတြင္ ပါဝင္ေသာ လူအတြက္ပါ အေရာင္ရႊန္းစိုေစပါသည္။ Snow ကို ေရခဲအ႐ုပ္ကေလးပုံျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ beach ကို ေျမျပင္ႏွင့္ ေရလႈိင္းတြန္႔ သို႔မဟုတ္ ထီးႀကီးပုံျဖင့္ ျပေလ့ရွိပါသည္။

ႏုိင္ငံျခား တုိင္းျပည္မ်ားသို႔ အလည္အပတ္ သြားေလ့ရွိၿပီး ထုိႏုိင္ငံတုိ႔ရွိ ျပတိုက္မ်ားအား ဝင္ေရာက္ ေလ့လာေလ့ရွိပါက museum mode က အသုံးတည့္ပါမည္။ Museum mode အား အမုိးႏွင့္ အကာမ်ဥ္းၾကားတြင္ ကန္႔လန္႔မ်ဥ္းၿပိဳင္မ်ား ဆြဲထားေသာ ပုံျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပေလ့ ရွိပါသည္။ ဤ mode ကို အသုံးျပဳရျခင္း အေၾကာင္းမွာ ျပတုိက္ အေတာ္မ်ားမ်ား၌ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီး မသုံးရေသာ အတြင္းခန္းမ်ားတြင္ ပုံေကာင္းရေစရန္ setting ကို ခ်ိန္ညႇိေပးထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤ mode တြင္ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီးသည္ အျမဲပိတ္ၿပီး ျဖစ္ပါမည္။ Nikon ကင္မရာကဲ့သို႔ ပုံေပါင္းမ်ားစြာ တစ္ၿပိဳင္နက္႐ိုက္ၿပီး အေကာင္းဆုံး တစ္ပုံထုတ္ေပးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ Best shot selector (BSS) ပါဝင္ပါက museum mode ကို ေရြးသည့္အခါ BSS က အသက္ဝင္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႐ုပ္ထြက္ အေကာင္းဆုံးပုံကို ရရွိရန္ ေသခ်ာသြားေစပါသည္။

ပတ္ဝန္းက်င္ သဘာဝအလွကို ကင္မရာျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္လိုသူတုိ႔ အတြက္မူ sunset mode က အသုံးဝင္ပါလိမ့္မည္။ ေနဝင္ခ်ိန္ ေနလုံးနီနီႀကီးကို အေကာင္းဆုံး မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ရန္ setting ခ်ေပးထားပါသည္။ ေနဝင္ခ်ိန္တြင္ လိေမၼာ္ေရာင္က အလြန္အားေကာင္း ေတာက္ပေလ့ ရွိသည့္အျပင္ အလင္းေရာင္ကို မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ ႐ိုက္ကူးရသျဖင့္ အေရာင္မွန္ရရန္ ခက္ခဲပါသည္။ ဤျပႆနာကို Sunset mode က ေျဖရွင္းေပးပါသည္။ ဤ mode ကို ေရြးခ်ယ္ထားပါက လွ်ပ္တစ္ျပက္မီးကို မသုံးႏုိင္ေအာင္ ပိတ္ခ်ထားပါမည္။ လိေမၼာ္ေရာင္ ေတာက္ပေနေသာ ေနလုံးႀကီး၏ ေရွ႕တြင္ရွိေသာ အရာမ်ား (foreground objects) တုိ႔သည္ အမည္းေရာင္ရွိၿပီး ေကာက္ေၾကာင္းေပၚေသာ ပုံမ်ားအျဖစ္ ရရွိပါလိမ့္မည္။အလင္းတံခါး အပိတ္ေႏွးသျဖင့္ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ သို႔မဟုတ္ ၿငိမ္သက္ေသာ ျပင္ညီ တစ္ခုခုေပၚတြင္ ကင္မရာကို တင္ၿပီး ႐ိုက္သင့္ပါသည္။ Sunset mode ကို ေတာင္တစ္လုံးေဘး တြင္ ေနလုံးပုံျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေအာက္ခံမ်ဥ္းမ်ားေပၚတြင္ ေနလုံးတင္ထားသည့္ ပုံျဖင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ျပေလ့ရိွပါသည္။

ညဘက္တြင္ မီးေရာင္စုံျဖင့္ လွခ်င္တုိင္းလွေနေသာ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းကို မွတ္တမ္းတင္မည္ဟု ဆိုလွ်င္မူ Night Landscape mode ကို သုံးရပါလိမ့္မည္။ ဤ mode ကို ေတာင္တစ္လုံးေဘး၌ ၾကယ္တစ္လုံးေပၚသည့္ ပုံျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အေဆာက္အဦတစ္ခု ေဘး၌ လတစ္စင္းထြက္သည့္ ပုံျဖင့္ လည္းေကာင္း ျပေလ့ ရွိပါသည္။ ဤ mode တြင္ အလင္းတံခါးပိတ္ခ်ိန္မွာ ထူးထူးကဲကဲ ၾကာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္းေမွာင္ေနေသာ ညတြင္ ပ်ပ်ကေလးလင္းေနေသာ အရာတုိ႔ကိုပင္ ဓာတ္ပုံထဲ၌ ေပၚေအာင္ မွတ္တမ္း တင္ႏုိင္ပါသည္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီး သုံး၍ မရသလို ေဝးကြာေသာေနရာမွ အရာမ်ားကို focus ျဖတ္ေပးသည့္ mode ျဖစ္ပါသည္။ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ သို႔မဟုတ္ ၿငိမ္သက္ေသာ ျပင္ညီေပၚတြင္ ကင္မရာကို တင္၍ ႐ိုက္ကူးဖို႔ လုိပါသည္။

သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ အလွအပမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ရာတြင္ အေဝးမွ အရာမ်ားခ်ည္း ပါဝင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ပန္းပြင့္ေပၚတြင္ ဝတ္ရည္စုပ္ေနေသာ ပိတုံးကေလးတစ္ေကာင္၊ သစ္ကိုင္းေပၚတြင္ နားေနေသာ လိပ္ျပာေလး တစ္ေကာင္ စသည္တုိ႔လည္း ပါဝင္ႏုိင္ပါသည္။ ယင္းတုိ႔ကို လွပျပတ္သားစြာ ႐ိုက္ကူးႏုိင္ရန္ Close up mode ကို သုံးရပါမည္။ Macro mode ဟုလည္း အခ်ဳိ႕က ေခၚပါသည္။ မွန္ဘီလူးႏွင့္ ၄ လက္မ အကြာအေဝးမွသည္ ယင္းထက္နီးေသာ အကြာအေဝးထိ ကပ္၍ ႐ိုက္ကူးႏုိင္ပါသည္။ ကင္မရာ ၿငိမ္ၿငိမ္ထားဖုိ႔ လုိသည့္အတြက္ သုံးေခ်ာင္းေထာက္ကို မျဖစ္မေန သုံးရပါလိမ့္မည္။ လွ်ပ္တစ္ျပက္မီး သုံးႏုိင္ေသာ္လည္း အလြန္ လိုအပ္မွသာ သုံးသင့္ပါသည္။ ဤ mode ကို ပန္းပြင့္ပုံျဖင့္ ျပပါသည္။

ဧဧသက္ (ၿဖိဳးဓန ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဓာတ္ပုံ)

0 comments:

Post a Comment

ယေန႔ရက္စြဲ

သူငယ္ခ်င္းမ်ား

Google တြင္ရွာေဖြရန္

Hit Counter


Visitor Tracker


ေငြေၾကးလဲလွယ္မွဳႏွဳန္းထားမ်ား

Facebook Page