လာေရာက္ေလ့လာဖတ္ရွဳသူအေပါင္း စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကုိယ္၏က်န္းမာျခင္းျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ...

Google Adwords

Posted by Unknown Tuesday, November 13, 2012 0 comments

အြန္လုိင္းေပၚက ေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ စီးပြားျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကို Google ရဲ႕ Adword က သက္ေသျပခဲ့တယ္။  စီးပြားျဖစ္ လုပ္ကုိင္တဲ့အတြက္ ေၾကာ္ျငာ ထည့္လုိသူေရာ ေၾကာ္ျငာေပးသူ အတြက္ပါ အက်ိဳးဆက္ေတြနဲ႔အတူ အေျပာင္းအလဲေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္။ Google အေနနဲ႔ AdWord ဆုိတဲ့ နည္းပညာကို Google နဲ႔ အဓိကက်တဲ့ advertising product အေနနဲ႔ ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့တယ္။ Google က ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ (၂၃) ရက္ေန႔က စၿပီး ခ်ေပးလုိက္တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ Google ရဲ႕ စုစုေပါင္းေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ လက္ခံရရွိတဲ့ ဘ႑ာေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၈ ဘီလီယံ ရွိေနတာ ကို ေတြ႕ရတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ AdWord ပ႐ိုဂရမ္က နည္းေပးလမ္းျပအေနနဲ႔ အြန္လုိင္းေလာကကို တပ္လွန္႔ ေပးလုိက္သလုိ ျဖစ္သြားေစခဲ့တယ္။ ဒီပ႐ုိဂရမ္ကေန ေၾကာ္ျငာ ထည့္လုိသူေတြအတြက္ စတုိင္ (၃) မ်ိဳးနဲ႔ ခြင့္ျပဳထားေပးတယ္။ PPC စတုိင္၊ CPM စတုိင္နဲ႔ Site-target စတုိင္တုိ႔ျဖစ္တယ္။ ေၾကာ္ျငာျဖန္႔ခ်ိမႈ အေနအထားကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ေဒသဆုိင္ရာ ေၾကာ္ျငာ၊ အမ်ိဳးသားေရးဆုိင္ရာ ေၾကာ္ျငာ နဲ႔ ႏုိင္ငံတကာဆုိင္ရာ ေၾကာ္ျငာဆုိၿပီး ခြဲျခားၿပီး ပါဝင္ေစတယ္။ စာသားနဲ႔ ေၾကာ္ျငာေရးကိစၥမွာ ေခါင္းစီး စာတန္းတစ္ခုအတြက္ အကၡရာ ၂၅ လံုးသာ ပါဝင္ေစတယ္။ အပုိေဆာင္းအျဖစ္ ေခါင္းစီးေအာက္မွာထည့္တဲ့ စာတန္းႏွစ္ခုအတြက္ တစ္ခုခ်င္းမွာ အကၡရာ ၃၅ လံုးစီ ပါဝင္ခြင့္ျပဳထားတယ္။ စာသားနဲ႔ ေၾကာ္ျငာမႈက တုိတိရွင္းဆုိတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ေနေစတယ္။ ပံုရိပ္ေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာေရးကိစၥကေတာ့ IAB (Interactive Advertising Bureau) Standard size အမ်ိဳးမ်ိဳးထဲက စိတ္ႀကိဳက္တစ္မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္သံုးခြင့္ ေပး ထားတယ္။

AdWords ပ႐ုိဂရမ္လုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ အုပ္စုရဲ႕ အေျခစုိက္႐ံုးက ကယ္လီဖုိးနီးယားျပည္ နယ္၊ ေမာင္တိန္းဗ်ဴးမွာ ထားရွိတယ္။ ေၾကာ္ျငာေရာင္းခ်ေပးတာတုိ႔ ဝန္ေဆာင္မႈေပးတာတုိ႔ကို အားလံုး တာဝန္ယူလုပ္ေပးတယ္။ ႐ံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ကေတာ့ New York City Office မွာ ထားရွိတယ္။ PPC စတုိင္နဲ႔ ေၾကာ္ျငာစနစ္က ေၾကာ္ျငာကုိၾကည့္ဖုိ႔ ကလစ္ႏွိပ္သြားတဲ့ အေရအတြက္ေပၚ မူတည္ၿပီး က်သင့္ကုိ ေပးေခ်ေစတာ ျဖစ္တယ္။ Payper-click ရဲ႕ အတုိေကာက္ ေဝါဟာရအေနနဲ႔ သံုးစြဲၾကတာ ျဖစ္တယ္။ Google အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီစတုိင္ကို creative လုိ႔ ေခၚဆုိၾကတယ္။ ေၾကာ္ျငာသူကို account history ထားရွိေပးတယ္။ အဲဒီကေန အေရအတြက္ကုိ ေကာက္ယူတာ ျဖစ္တယ္။ အရည္အေသြးပုိင္းဆုိင္ရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Google က အနိမ့္ဆံုးျဖစ္ေစတယ္။ bids ပံုစံနဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးထားတယ္။ CPM စတုိင္ကေတာ့ cost-per-thousand ဆုိတဲ့ ေၾကာ္ျငာစနစ္ကို အသံုးျပဳေစတယ္။ Adwards ရဲ႕ အဂၤါရပ္ေတြထဲမွာ IP address exclusion နဲ႔ Frequency capping တုိ႔ ပါဝင္ထားတယ္။ IP address ranges ေပၚ မူတည္ေဆာင္ရြက္တာနဲ႔ ႀကိမ္ႏႈန္း ကန္႔သတ္ခ်က္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ယူ တာေတြ ျဖစ္တယ္။ Site-targeted ေၾကာ္ျငာမႈ ပံုစံစတုိင္ကုိ ေနာက္ပုိင္းမွာ Placement-targeted လို႔ ေခၚဆုိၾကတယ္။ ဒါကို ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွာ စၿပီး မိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။ ေၾကာ္ျငာရွင္အေနနဲ႔ cost-per-impression (CPM) ကိုေရြးမလား၊ cost-per-click (CPC) ကို ေရြးမလား ႀကိဳက္ရာကို အေျခခံထားၿပီး ပါဝင္ခြင့္ျပဳထားတယ္။

Google နဲ႔ အဓိကၿပိဳင္ဘက္ေတြကေတာ့ Yahoo! Search Marketing နဲ႔ Microsoft Ad Center တို႔ျဖစ္တယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါ Yahoo က Microsoft နဲ႔ ပါတနာ လုပ္လုိက္တယ္။ Yahoo Search Marketing ကို Microsoft က ထိန္းခ်ဳပ္ ေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ ပံုစံျဖစ္တယ္။ Adword နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိျဖစ္ေပၚလာသလဲဆုိတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီး ေျခရာေကာက္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ Yellow Paper က စၿပီး ေျပာရမွာျဖစ္တယ္။ အင္တာနက္နဲ႔ www တုိ႔ရဲ႕ ေခတ္ဦးပိုင္းမွာ Yellow Paper ဆုိတာကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကရေသးတယ္။ Yellow Paper ကို တီထြင္ခဲ့သူကေတာ့ I deal Lab က Bill Gross ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕လုပ္ပံုလုပ္နည္းနဲ႔ စိတ္ကူးစိတ္သန္းကို အေျခခံၿပီး အျမင္သစ္နဲ႔ Adword ေပၚထြန္းလာခဲ့တာ လုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္တယ္။ Google အေနနဲ႔ ဒီလုိအေျခခံကို တရားဝင္ဝယ္ယူဖုိ႔ ဆႏၵရွိခဲ့ေပ မယ့္ ၫွိႏိႈင္းေျပာဆုိတဲ့ အဆင့္ပင္ မေရာက္ခဲ့ပါ။ ကုိယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္နဲ႔ လုပ္ကုိင္မယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္ လုိက္ၾကၿပီး ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ စတင္မိတ္ဆက္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကတာလုိ႔ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြမွာ ရွိေနခဲ့တယ္။

စစခ်င္း AdWords သံုးေၾကာ္ျငာရွင္ေတြကို လစဥ္ေၾကးနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေစတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေရာက္မွသာ လံႈ႕ေဆာ္မႈစတုိင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္လာေစတယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေရာက္တဲ့အခါ GAP (Google Advertising Professional) ဆုိတာ ရွိလာတယ္။ ၂၀၀၈ ႏွစ္မွ Google Online Marketing Challenge ဆုိတာကို စတင္ လုပ္ကုိင္တယ္။ ၄၇ ႏုိင္ငံက ေက်ာင္းသားေပါင္း ၈၀၀၀ ေလာက္ ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။ တစ္ဆင့္တစ္ဆင့္ တက္ရင္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ႏုိင္ငံေပါင္း ၇၀ က ေက်ာင္းသားေပါင္း ၁၅,၀၀၀ ေလာက္အထိ ပါဝင္မႈရွိခဲ့တယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ Google က AdWord interface ကို ျပန္လည္ျပဳျပင္မႈေတြ လုပ္ၿပီး Google Map အကူအညီနဲ႔ Local Business Ads နဲ႔ Video Ads တုိ႔ ျဖည့္စြက္ပါဝင္လာေစတယ္။ AdWords ေၾကာ္ျငာစနစ္ကို မူလအစက MySQL ေပၚမွာ တင္ထားေဆာင္ရြက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ Oracle ကို အသံုးခ်ေစခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ေနာက္ပုိင္းမွာ MySQL ဆီကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ AdWords စနစ္မွာ Spreadsheet editing တုိ႔ Search Query Report တုိ႔ ပုိေကာင္းတဲ့ Convesion metrics တို႔လုိ အဂၤါရပ္သစ္ေတြနဲ႔ ပိုၿပီး အဆင္ေခ်ာေမြ႕တဲ့ အေနအထားနဲ႔ အသံုးခ်ခြင့္ရေနၾကၿပီ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ Google က ကန္႔သတ္ တားျမစ္ခ်က္ေတြ ျပဳလုပ္လာတာကို ေတြ႕ေနရတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အြန္လုိင္းေပၚက ေၾကာ္ျငာမႈေတြကို AdWord ပ႐ိုဂရမ္က လႈပ္လႈပ္ခါခါ ျဖစ္သြားေစခဲ့တာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပေပးလုိက္ရပါတယ္။

(စမ္းေဝသူ)

0 comments:

Post a Comment

ယေန႔ရက္စြဲ

သူငယ္ခ်င္းမ်ား

Google တြင္ရွာေဖြရန္

Hit Counter


Visitor Tracker


ေငြေၾကးလဲလွယ္မွဳႏွဳန္းထားမ်ား

Facebook Page