Photoshop CS6 ၏ ထူးျခားခ်က္မ်ား
Tuesday, November 13, 2012
0
comments
ဓာတ္ပံု တည္းျဖတ္သည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲေလးငါးမ်ဳိး ရွိေသာ္လည္း ဓာတ္ပံုဆရာတိုင္း
ဓာတ္ပံုဆိုင္တိုင္း လက္လႊတ္၍ မရသည့္ ေဆာ့ဝဲမွာ Photoshop ျဖစ္ပါသည္။
ယခုလည္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလကုန္ပိုင္းတြင္ Photoshop CS6 version အသစ္
ထြက္လာျပန္ပါၿပီ။ ေမလအဆန္းပိုင္းတြင္ ျမန္မာျပည္ရွိ ေဆာ့ဝဲဆိုင္
အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ယင္းေဆာ့ဝဲကို ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါသည္။ Crack
မတည္ၿငိမ္ေသးသျဖင့္ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ဆက္ထားမႈ မရွိေသာ ကြန္ပ်ဴတာမ်ားတြင္သာ
သံုးစြဲရန္ အႀကံျပဳထားပါသည္။ Photoshop CS6 တြင္ ပထမဆုံး ထူးျခားလာသည္မွာ
user interface အသစ္ ျဖစ္ပါသည္။ tool box အစ menu ႏွင့္ palette မ်ားအဆံုး
အားလံုးကို အေရာင္အေသြး ရင့္ရင့္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဓာတ္ပံုမ်ားကို ပိုမိုေပၚလြင္ ထင္ရွားေစရန္ဟု Adobe က ဆိုသည္။
ဤအေျပာင္းအလဲသည္ပင္လွ်င္ Photoshop အား တစ္အူတံုဆင္း ေဆာ့ဝဲမ်ားျဖစ္သည့္
Lightroom ႏွင့္ Photoshop element တို႔ထက္စာလွ်င္ အျမင္အာ႐ံု၌ ပို၍
တည္ၿငိမ္မႈေပးပါသည္။ ပင္ရင္း default interface ကို မႏွစ္သက္ပါက Preference
ထဲဝင္၍ brightness value ကို အလိုရွိသလို ေျပာင္းလဲေပးႏိုင္ပါသည္။
Photoshop CS6 တြင္ Adobe သည္ Mercury Graphic Engine အသစ္ကို
ပြဲထုတ္လာပါသည္။ Processor အေပၚ အလြန္မွီခို၍ အလုပ္လုပ္ေသာ Liquify, Puppet
Warp ႏွင့္ Transform စေသာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ပိုမိုျမန္ဆန္ေစရန္ အတြက္ဟု
ဆိုပါသည္။
သို႔ေသာ္ အသစ္ပါဝင္လာသည့္ Background save ႏွင့္ Auto recovery တို႔သည္
Photoshop Crash ျဖစ္သြားသည့္ အခ်ိန္တြင္ လုပ္လက္စ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို
အမွန္တကယ္ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေနပါေသးသည္။ Photoshop CS6 သည္ CS5
မွာထက္စာလွ်င္ ထူးျခားၿပီး အဆင့္ျမင့္႐ႈပ္ေထြးေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ အမ်ားအျပား
ပါဝင္လာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသံုးမျဖစ္ သံုးစြဲရေသာ Cropping ႏွင့္ Patch
tool မ်ားတြင္ ထူးျခားဆန္းသစ္မႈ မ်ားစြာရွိလာပါသည္။ Content Aware move
သည္ ယခုမွ ပါလာေသာ စြမ္းေဆာင္ရည္ အသစ္စက္စက္ ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ဝင္စားစရာ
အေကာင္းဆံုးမွာ Blur gallery ျဖစ္သည္။ Filter menu ေအာက္တြင္ရွိေသာ Blur
gallery အေဟာင္းတြင္ ပါဝင္သည့္ Gassian Blur၊ motion blur၊ Smart blur
အပါအဝင္ Blur effect ဆယ္မ်ဳိးေက်ာ္သည္ လံုေလာက္မႈရွိၿပီဟု ကၽြန္မတို႔
ယူဆခဲ့ၾကပါသည္။ အသစ္ပါဝင္လာေသာ Blur tool မ်ားအနက္မွ Tilt-shift blur သည္
အလယ္မွပံုရိပ္ကို ထင္း၍က်န္ေနေစၿပီး ယင္း၏ ဘယ္ဘက္ညာ ေရွ႕၊ ေနာက္
စသည္တို႔တြင္ ေဝးရာဘက္သို႔ တျဖည္းျဖည္းတိုး၍ မႈန္ဝါးသြားေစေသာ ရလဒ္ကို
ေပးပါသည္။ Iris Blur က မိမိသတ္မွတ္ေသာ အလယ္ေခါင္ ဘဲဥပံု ေနရာတစ္ခုကို
ဆံုခ်က္မိ၍ ျပတ္သားေအာင္ ခ်န္ထားခဲ့ၿပီး က်န္အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို
မႈန္ဝါးေပးႏိုင္ေသာ အစြမ္းသတိၱရွိသည္။ Field blur ကမူ ပံုရိပ္တစ္ခုလံုး၌
လိုအပ္သလို အလိုက္သင့္ မႈန္ဝါးေစႏိုင္ေသာ အစြမ္းသတိၱ ရွိသည္။
ပံုရိပ္တစ္ခုအတြင္းရွိ သီးျခားေနရာမ်ားကို သီးျခား Blur Value မ်ားျဖင့္
မႈန္ဝါးေစႏိုင္ျခင္းမွာ ယခင္ Photoshop မ်ားတြင္ မေတြ႕ႏိုင္ေသာ
စြမ္းရည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ Blur tool 3 မ်ဳိးလံုးကို ေပါင္းစပ္
အသံုးျပဳႏိုင္သည့္အျပင္ Blur ကို အတည္ျပဳျခင္း မရွိေသးမီတြင္ preview
ၾကည့္ႏိုင္ျခင္းမွာလည္း ထူးျခားပါသည္။ အသစ္ပါဝင္လာေသာ
စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားထဲတြင္ Wide angle lens adjustment, skintone, Aware
selection, Auto adjustment တို႔ ပါဝင္သည့္အျပင္ Photoshop ထဲ၌
မည္သည့္အခါကမွ ထည့္သြင္းေပးခဲ့ဖူးျခင္း မရွိသည့္ Video editing tool
မ်ားကိုပါ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ Crop tool ၏ ထူးျခားခ်က္ကို
ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ မူလအခ်ဳိးအစားမပ်က္ (Aspect ratio) အတိုင္း
ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ မိမိႏွစ္သက္သလို ျဖတ္ေတာက္ျခင္းတို႔ သာမက ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား
အသံုးျပဳသည့္ rule of thirds ႏွင့္ Golden ratio တို႔အတိုင္း
ျဖတ္ေတာက္လာႏိုင္ပါသည္။ rule of thirds သံုးၿပီး ျဖတ္ေတာက္ႏိုင္ျခင္းမွာ
ACD see ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ား၌ အသံုးျပဳသည္မွာ ၾကာလွပါၿပီ။ Photoshop ၌ ယခုမွသာ
ျမင္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ယခင္ Photoshop မ်ားမွာကဲ့သို႔ပင္
မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ပုံရိပ္အရြယ္အစားႏွင့္ resolution ကို ႀကိဳတင္သတ္မွတ္
ေပးထားၿပီး ယခင္ Preset မ်ားျဖင့္ ပံုရိပ္ျပတ္ေတာက္ျခင္းကိုလည္း
အသံုးျပဳႏိုင္ပါေသးသည္။ ပံုရိပ္ျပတ္ေတာက္ျခင္း၌ ထူးျခားခ်က္မွာ
non-destructive ျဖစ္လာပါသည္။
ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ မူရင္းပံုရိပ္ကို သိမ္းေပးထားၿပီး
ျဖတ္ေတာက္လိုက္သည့္ ပံုရိပ္ကို ပံုရိပ္သစ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ေပးလိုက္ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိဆႏၵရွိလွ်င္ cropping လုပ္ငန္းစဥ္ အသစ္တစ္ခုကို
ျပန္၍ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။ Content Aware technology မွာမူ CS5 မွာကတည္းက
စတင္မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းနည္းပညာကို ဆက္လက္
ခ်ဲ႕ထြင္လာရာ ယင္းသည္ Move ႏွင့္ Patch လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားထဲ၌ပင္
ပါဝင္ပတ္သက္လာပါသည္။ Content Aware ဆိုသည္မွာ ပံုတြင္းရွိ အရာဝတၱဳတစ္ခုကို
ဖယ္ရွားလိုက္သည့္အခါ သို႔တည္းမဟုတ္ ပံုေျပာင္းလိုက္သည့္ အခါ ျဖစ္လာသည့္
ေနရာကြက္လပ္ကို Photoshop က တြက္ခ်က္ၿပီး ပံုစံမပ်က္ ျပန္ျဖည့္ေပးသည့္
နည္းပညာကို ဆိုလိုပါသည္။ Photo editing software တစ္ခုထဲတြင္ video editing
tool ထည့္ေပးလာျခင္းမွာမူ အံ့အားသင့္စရာ အေကာင္းဆံုးဟု ျမင္မိပါသည္။ ယင္း
tool ျဖင့္ video ကားပိုင္းတိုမ်ားကို လိုအပ္သလို ျဖတ္ထုတ္ျခင္း၊
ေပါင္းစည္းျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါသည္။ ကားအကူးအဆက္ ေနရာမ်ားတြင္
transition effect မ်ား ထည့္ႏိုင္သည့္အျပင္ title မ်ားလည္း
ထည့္သြင္းႏိုင္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ႐ုပ္ေသမ်ားကို လိုအပ္သလို ေရာေႏွာ၍
ဗီဒီယို ဇာတ္လမ္းပိုင္းမ်ားအျဖစ္ ဖန္တီးႏိုင္ပါေသးသည္။ ဤသို႔
ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ေနရာမွာ မိမိႏွင့္ယဥ္ပါးၿပီး ျဖစ္ေနသည့္ Photoshop
workspace ျဖစ္ေနျခင္းကပင္ ရင္ခုန္ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။ Photoshop version
ျမႇင့္သည့္အခါတိုင္း အဆင့္ျမင့္လာတတ္သည့္ အရာမွာ Adobe camera Raw (ACR)
ျဖစ္ပါသည္။ CS6 တြင္ ACR 7 ပါဝင္လာပါသည္။
processing Engine အသစ္ကို အသံုးျပဳထားသည့္ျပင္ tone-mapping မွာပုိ၍
တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ RAW ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးေသာ
ဓာတ္ပံုမ်ားရွိ Shadow ႏွင့္ highlight ေနရာမ်ား၌ ခ်ဳိ႕ယြင္းမႈကို ျပန္လည္
ဆယ္တင္ရာတြင္ ပို၍ေကာင္းမြန္ေသာ ရလဒ္ကို ရရွိေစပါသည္။ Raw ပံုရိပ္ကို
ျပဳျပင္ရာ၌ ပိုမိုထိေရာက္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေစရန္ Adjustment Brush
ကိုလည္း ထည့္သြင္းေပးထားပါသည္။ ယင္း Brush သည္ပင္လွ်င္ ပံုရိပ္၏
တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ကြက္၍ White balance ခ်ိန္ႏိုင္ျခင္း noise
ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္းႏွင့္ လိႈင္းထေသာ မ်က္ႏွာျပင္ကို ျပဳျပင္ျခင္း
စသည္တို႔အား လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေစပါသည္။ ACR 7 တြင္ ပါဝင္လာေသာ
တိုးတက္မႈမ်ားမွာ Lightroom 4 တြင္ ပါဝင္ေသာ အရည္အေသြးႏွင့္
ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္၍ ပိုၿပီးထူးဆန္းလာသည္ဟု မဆိုႏိုင္ပါ။ Lightroom 4 တြင္
ပါဝင္လာေသာ editing tool မ်ားမွာလည္း အဆင့္ျမင့္ၿပီး ႐ႈပ္ေထြးလာသည္ျဖစ္၍
႐ုပ္ထြက္ေကာင္းေအာင္ ခ်ိန္ညႇိသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ သက္သက္အတြက္ Photoshop ကို
လိုအပ္မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ Lightroom တြင္ မရႏိုင္ေသာ effect မ်ား Layer
ကိုင္တြယ္မႈမ်ား၊ ျခယ္သမႈမ်ားအတြက္ ဆိုလွ်င္ ေစ်းသက္သာေသာ Photoshop
element 10 ကို ေျပာင္းသံုးႏိုင္ပါသည္။ ၿခံဳငံုၿပီး သံုးသပ္ရမည္ဆိုလွ်င္
Adobe Photoshop CS6 သည္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား အသစ္နီး ပါးျဖစ္ေအာင္
ျပင္ဆင္ေရးဆြဲထားၿပီး လံုေလာက္ေသာ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္မႈမ်ားလည္း
ပါဝင္လာ ပါသည္။ အသစ္ျဖစ္လာေသာ Blur gallery က ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ အစြမ္းထက္သည္။
Content Aware technology သံုး၍ မိမိပံုရိပ္ထဲမွ မလိုလားအပ္သည္တို႔ကို
ေသသပ္စြာ ဖယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ျခင္းကလည္း ႏွစ္သက္ဖို႔ ေကာင္းပါသည္။ Video tool က
စြမ္းရည္ျပည့္ video editor အား ပစ္ပယ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အစြမ္းမထက္ေသာ္လည္း
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဗီဒီယိုအလုပ္လုပ္လိုသူ ဓာတ္ပံုဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္
အသံုးတည့္ပါလိမ့္မည္။ ACR7 တြင္ ပါဝင္ေသာ Shadow ႏွင့္ highlight
အပိုင္းကို ကြက္၍ ျပင္ဆင္ျခင္းမွာ ပံုရိပ္တစ္ခုလံုး၏ brightness ႏွင့္
contrast ကို မထိခိုက္သျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးသင့္ပါသည္။ အသစ္ပါလာသည့္ Tool
မ်ားမွအပ Photoshop တြင္ နဂိုပါဝင္ေနက် Tool မ်ားမွာမူ ထူးထူးျခားျခား
အရည္အေသြး တိုးတက္လာသည္ကို မေတြ႕ရပါ။ Adobe Camera Raw ႏွင့္
ပတ္သက္လာလွ်င္လည္း တိုးတက္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ယခုေနာက္ဆံုးထြက္
ကင္မရာတို႔တြင္ သံုးသည့္ RAW ဖိုင္မ်ားကို ဖြင့္လွစ္တည္းျဖတ္ႏိုင္ဖို႔
ေဆာင္ရြက္ရပါဦးမည္။ CS6 ကို သံုးသည့္အတြက္ hardware ပိုင္းဆိုင္ရာ
ေတာင္းဆိုခ်က္ ျမင့္မားလာျခင္းလည္း ရွိပါသည္။ ဓာတ္ပံုဆရာ သို႔မဟုတ္
ဒီဇိုင္းပညာႏွင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရသူဆိုလွ်င္ Photoshop CS6 သည္
မရွိမျဖစ္ အသံုးဝင္ေသာ လက္နက္ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သာမန္အဆင့္
အသံုးျပဳလိုသူမ်ား၊ သာမန္အဆင့္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေနရသူမ်ား
အတြက္ဆိုလွ်င္ CS3 ႏွင့္ CS4 တို႔သံုးလွ်င္ လံုေလာက္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာင္စိုး (ထားဝယ္)
ေနာင္စိုး (ထားဝယ္)
0 comments:
Post a Comment