မ်က္မျမင္ကို ကူညီမယ့္ စက္႐ုပ္နည္းပညာ
Tuesday, November 13, 2012
0
comments
မ်က္စိအဆုံး နားအ႐ႈံးတဲ့။ ျမန္မာဆုိ႐ိုးစကား ရွိပါတယ္။ နားမၾကားဆုိရင္
လူျဖစ္႐ႈံးတယ္။ မ်က္စိမျမင္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ လူျဖစ္ရတဲ့တန္ဖိုးဟာ
အဆုံးစြန္ထိ ဆုံး႐ႈံးသြားတယ္လို႔ ဆုိလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္မွာ
နဂိုနီးပါး အျမင္အာ႐ုံ ျပန္ရေစဖို႔ နည္းပညာနဲ႔ ႀကိဳးစားေနေပမယ့္
ေက်နပ္ ေလာက္ေအာင္ေတာ့ ျမင္မႈမရေသးပါဘူး။ တကယ္တမ္း ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္
လူ႔အသိုင္းအဝုိင္းထဲ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္ က်င္လည္လႈပ္ရွား ေနရပုံဟာ
စက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ပဲ ဆင္တူပါတယ္။ ဦးေႏွာက္သုံးၿပီး အလြယ္တကူ
ေရြ႕လ်ားသြားလာႏုိင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုပဲ လူကသာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းပညာက
အျမင္အာ႐ုံကို တိတိပပ ျပန္မေပးႏုိင္ေသးရင္ ေနေပေလ့ေစဦး။ အျမင္အာ႐ုံကို
အေထာက္အကူ ေပးႏုိင္မယ့္ နည္းပညာ ေပၚထြန္းလာရင္ ေတာ္လွၿပီဆုိၿပီး ပညာရွင္ေတြ
ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ ေနရာေဒသ တစ္ခုမွာ စက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္
ေရြ႕လ်ားသြားလာဖို႔အတြက္ သူ႔ပတ္ဝန္း က်င္ကို လမ္းျပေပးမယ့္စနစ္ (Navigation
System) လုိတယ္။ သူဘယ္ေနရာကို ေရာက္ေနၿပီ ဆုိတာ ျပသေပးႏိုင္တဲ့ စနစ္လည္း
လုိပါတယ္။ တည္ေနရာကို ျပသေပးႏုိင္တဲ့ စနစ္ဟာ နည္းပညာပိုင္းအရ အလြန္႐ႈပ္ေထြးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီနည္းပညာေတြဟာ မ်က္မျမင္ေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကူညီႏိုင္တယ္ဆုိတာ
ေတြ႕ရပါတယ္။ အခုဆုိရင္ မ်က္မျမင္ေတြဟာ အိမ္တြင္းအိမ္ျပင္ ႏွစ္ေနရာစလုံးမွာ
နည္းပညာရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလာႏုိင္ၾကပါၿပီ။
မ်က္မျမင္ေတြကို ကူညီေနတဲ့ ဒီနည္းပညာရပ္ တစ္မ်ဳိးကို တီထြင္ခဲ့ၾကသူေတြကေတာ့
ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ ပါရီၿမိဳ႕ ပီလ်ဲနဲ႔ မဒမ္က်ဴရီ တကၠသိုလ္ စက္႐ုပ္နည္းပညာနဲ႔
အသိဉာာဏ္ရိွေသာ စနစ္မ်ား ဌာနက သုေတသီေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔တီထြင္တဲ့
နည္းပညာမွာ ကင္မရာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတဲ့ မ်က္မွန္ပါတယ္။ စက္႐ုပ္ေတြ
လမ္းေလွ်ာက္ရာမွာသုံးတဲ့ အာ႐ုံခံပစၥည္း Sensor ေတြပါတယ္။ အာ႐ုံခံ
႐ုပ္ဝတၳဳေတြနဲ႔ တြဲဖက္ေပးထားတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ဟာ မ်က္မျမင္ရဲ႕
ပတ္ဝန္းက်င္ကို 3D ေျမပုံအျဖစ္ ဖန္တီးေပးႏုိင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္
မ်က္မျမင္ဟာ အဲဒီေျမပုံရဲ႕ဘယ္ေနရာမွာ ေရာက္ေနတယ္ ဆုိတာလည္း ၫႊန္ျပေပးပါတယ္။
မ်က္မျမင္ ေရြ႕လ်ားသြားလာလုိ႔ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ရယ္၊
မ်က္မျမင္ရဲ႕ တည္ေနရာရယ္ကို အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ Update
လုပ္ေပးပါတယ္။မ်က္မျမင္ဟာ သူ႔လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့ ေျမပုံ ဖတ္စက္ကတစ္ဆင့္
ေျမပုံကို ဖတ္ပါတယ္။ ဖတ္တယ္ဆုိေပမယ့္ လူေကာင္းေတြလို ဖတ္တာမဟုတ္ဘဲ ဘေရးလ္
Braille လုိ႔ေခၚတဲ့ မ်က္မျမင္ စာဖတ္စနစ္နဲ႔ ဖတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းပညာ
အကူအညီယူထားတဲ့ မ်က္မျမင္ဟာ ေဘးလူရဲ႕ အကူအညီမလုိဘဲ သူသြားခ်င္တဲ့ ေနရာကို
သြားႏုိင္ပါၿပီလို႔ သုေတသီ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ Pissaloux က ဆုိပါတယ္။
ကြန္ပ်ဴတာ နည္းပညာသုံး လမ္းျပစနစ္ဟာ အနီးအနားမွာရွိတဲ့
တုိးမိတိုက္မိစရာေတြကို ေရွာင္ကြင္းၿပီး သြားလာေစႏုိင္႐ုံတင္ မကပါဘူး။
မ်က္မျမင္ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ေနရာပတ္ဝန္းက်င္ဟာ ဘယ္လို လူမႈပတ္ဝန္းက်င္
ဆုိတာကုိလည္း သိေစႏုိင္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ ေဆးဆုိင္ထဲ ေရာက္ေနသလား။
စာၾကည့္တုိက္ထဲ ေရာက္ေနသလား။ လမ္းဆုံလမ္းခြ ေရာက္ေနသလား စတာမ်ဳိး
ျဖစ္ပါတယ္။
မ်က္မျမင္သုံး စက္႐ုပ္နည္းပညာကို ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ သူတပ္ထားတဲ့
မ်က္မွန္တစ္ဖက္စီဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ ျမင္ကြင္းကို 3D ပုံရိပ္ေတြအျဖစ္
႐ိုက္ယူႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီစနစ္မွာပါတဲ့ Processor က ပုံရိပ္ေတြကို
ဆန္းစစ္တယ္။ နံရံ ဒါမွမဟုတ္ အရာဝတၳဳေတြရဲ႕ အနားစြန္းေတြကို ေရြးခ်ယ္တယ္။
ၿပီးမွ 3D ေျမပုံကို ထုတ္ေပးပါတယ္။ ဒီစနစ္ဟာ စက္႐ုပ္ေတြမွာသုံးတဲ့
Accelerometer နဲ႔ Gynoscope ေတြကို ေပါင္းစပ္ထားတာပါ။ သူက
မ်က္မျမင္ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာကို ေျခရာခံေပးႏုိင္တယ္။ မ်က္မျမင္ သြားလာေနတဲ့
အျမန္ႏႈန္းလည္း တြက္ခ်က္ ေပးႏုိင္ပါတယ္။ စနစ္ရဲ႕ တြက္ခ်က္ေပးမႈကို ကင္မရာက
႐ိုက္ယူထားတဲ့ ဓာတ္ပုံနဲ႔ ေပါင္းစပ္လုိက္တဲ့အခါ မ်က္မျမင္ဟာ
သူဘယ္ေနရာေရာက္ၿပီး သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဘယ္လို အရာဝတၳဳေတြ ရွိတယ္ဆုိတာကို
သိလာပါတယ္။ စနစ္ရဲ႕ ေျမပုံထုတ္ေပးႏႈန္းက အလြန္ျမန္တယ္။ တစ္စကၠန္႔ ၁၀
ပုံႏႈန္းနဲ႔ ႐ိုက္ေပးတဲ့ ေျမပုံကို မ်က္မျမင္လက္ထဲမွာ ကိုင္ထားတဲ့
ဘေရးလ္ကိရိယာဆီ ပို႔ေပးပါတယ္။ ေျမပုံကို လက္နဲ႔ထိၿပီး ဖတ္လို႔ရေအာင္လည္း
ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။
ဘေရးလ္ကိရိယာဟာ အလ်ားနဲ႔အနံ ၈ စင္တီမီတာစီ ရွိၿပီး သူ႔မ်က္ႏွာျပင္ကို
တစ္စတုရန္း စင္တီမီတာ ရွိတဲ့အတြက္ ၆၄ ကြက္အျဖစ္ စိတ္ပိုင္းလိုက္ပါတယ္။
အကြက္တစ္ခုစီရဲ႕ အလယ္ေခါင္မွာ စပရင္ေခြတစ္ခုစီ ျမႇဳပ္ႏွံထည့္သြင္း
ေပးထားပါတယ္။ စပရင္ေခြတစ္ခုစီကို အပူဓာတ္ သက္ေရာက္ေစရင္ စပရင္
ဆန္႔ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ စပရင္ေခြနဲ႔ ဆက္ထားတဲ့ ပင္ေလးေတြ
ႂကြတက္လာပါတယ္။ ပင္ေလးေတြ Pin ဟာ ေလးေထာင့္ကြက္ တစ္ခုစီကို
ေဘာင္ခတ္ေပးထားတာပါ။ ပင္ႂကြတက္လာၿပီဆုိရင္ အဲဒီအကြက္မွာ Data
ရွိေနၿပီဆုိတဲ့ သေဘာပါ။ဘေရးလ္စနစ္နဲ႔ အသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးထားတဲ့
ေျမပုံဟာ မ်က္မျမင္ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔အညီ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ Update
လုပ္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနရာတစ္ေနရာမွာ စမ္းတဝါးဝါး တုတ္နဲ႔
လိုက္ေထာက္ေနစရာ မလိုဘဲ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ လမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ေစပါတယ္။
နဂိုက စက္႐ုပ္ေတြမွာ သုံးဖို႔လုပ္ထားတဲ့ နည္းပညာဆုိေတာ့ အဲဒါကို
မ်က္ႏွာျပင္လူသားမွာ လုိက္ေလ်ာညီေထြ အသုံးျပဳႏုိင္ေအာင္ ျပန္ျပင္ရပါတယ္။
မူလက စက္႐ုပ္ထဲမွာ တစ္ပါတည္း ျမႇဳပ္ႏွံတပ္ဆင္ေပးထားတဲ့ အာ႐ုံခံ
ပစၥည္းေတြကရတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေပၚ မူတည္ၿပီး အဲဒီစက္႐ုပ္ ခရီးဘယ္ေလာက္
ေပါက္ခဲ့ၿပီဆုိတာ တြက္ခ်က္ပါတယ္။ လူမွာက်ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ေျခလွမ္းတစ္လွမ္းဟာ
ဘယ္ေလာက္အက်ယ္ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး ခရီးေပါက္တဲ့
အတုိင္းအဆကို တြက္ခ်က္ဖုိ႔ ေဆာ့ဖ္ဝဲကို ျပန္ျမင္ရပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ
အမွန္တကယ္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ႏုိင္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနသူေတြကေတာ့ နီဗာဒါးတကၠသိုလ္က
Eelke Folmer နဲ႔ Kostas Bekris တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔တီထြင္ထားတဲ့ စနစ္က
လက္ေတြ႕ပို႔ဆန္ၿပီး ကုန္က်စရိတ္လည္း သက္သာပါတယ္။ အဲဒီစနစ္မွာဆုိရင္
မ်က္မျမင္ေတြဟာ စမတ္ဖုန္းတစ္လုံး လက္ထဲ ကိုင္ထား႐ုံနဲ႔ အေဆာက္အဦ
အတြင္းအျပင္မွာ အလြယ္တကူ သြားလာႏုိင္ပါတယ္။
သူတုိ႔ရဲ႕စနစ္ဟာ စမတ္ဖုန္းမွာ တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္းထားတဲ့ Accelerometer
နဲ႔ Compass (သံလုိက္အိမ္ေျမႇာင္) ရဲ႕ အကူအညီအျပင္ စမတ္ဖုန္း ေဆာ့ဖ္ဝဲက
ဖန္တီးေပးမယ့္ 2D Digital Indoor Map ေတြလိုအပ္သလို သုံးစြဲႏုိင္ပါတယ္။
ဦးတည္ရာ လမ္းေၾကာင္းကိုေတာ့ စမတ္ဖုန္းကေန အသံတု (Synthetic Speech) နဲ႔
ေျပာေပးပါမယ္။ မ်က္မျမင္တစ္ေယာက္စီရဲ႕ ေျခလွမ္း အစိတ္အက်ဲေပၚ မူတည္ၿပီး
စမတ္ဖုန္းက လိုအပ္သလို ခ်ိန္ညႇိမႈေတြ လုပ္ေပးႏုိင္ဖုိ႔
အဲဒီဖုန္းသုံးစြဲသူဟာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ မွာရွိတဲ့ ေျမျပင္အေနအထားသိေအာင္ Touch
စနစ္ကို အရင္သုံးထားရပါမယ္။ ဥပမာ ကိုယ့္ပတ္ ဝန္းက်င္မွာ ေကာ္ရစ္ဒါ
ေထာင့္ခ်ဳိး၊ တံခါးမႀကီး၊ ဓာတ္ေလွကား စသည္ျဖင့္ တစ္ခုခုရွိသလား ဆိုတာကိုပါ။
အတၱလန္တာမွာရွိတဲ့ Vision Loss Center က သုေတသီ David Ross ကေတာ့
စက္႐ုပ္ေတြနဲ႔ မ်က္မျမင္ေတြ ရင္ဆုိင္ရတဲ့ အာ႐ုံခံမႈ ျပႆနာဟာ ဆင္တူေပမယ့္
အင္မတန္ႀကီးမားတဲ့ ကြာဟခ်က္ေတြ ရွိတယ္လုိ႔လည္း
ဆုိပါတယ္။ေရြ႕လ်ားစက္႐ုပ္ေတြရဲ႕ အာ႐ုံခံစနစ္ဟာ မ်က္မျမင္ လူသားေတြအတြက္
အသုံးက်တာတခ်ဳိ႕ ရွိႏုိင္ေပမယ့္ မ်က္မျမင္ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔
အေျခအေနေပၚ မူတည္ၿပီး သိသိသာသာ အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ႏုိင္မွသာ
လက္ေတြ႕အသုံးခ်ႏုိင္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္လိမ့္မယ္လို႔ သူ႔အယူအဆကို
ေျပာသြားပါတယ္။
ေနာင္စိုး (ထားဝယ္)
ေနာင္စိုး (ထားဝယ္)
0 comments:
Post a Comment